-->

1 Nisan 2016 Cuma

ESCAPE FROM TARKOV'DAN TAZE BİLGİLER!


Clan ve yetenek sistemi, ticaret, raid, gerçekçilik...

Tür bakımından DayZ'ye oldukça benzeyen, fakat hem grafiksel kalitesi hem de detayları ile şimdiden gönlümüzde taht kuran Escape from Tarkov'dan yepyeni bilgiler geldi.
Escape from Tarkov'un geliştiricisine ulaşan Gamespot, oyunla ilgili bir çok bilgi ve detay öğrendi. Ki, lafı hiç uzatmadan sizleri kendileri ile baş başa bırakıyorum.
Not: Haberin sonundaki video oyun içi görüntülerin paylaşıldığı son videodur.
  • Geliştirici ekip; Escape from Tarkov'un genel olarak kabul edilen eğlence tanımından uzak, kendine has bir oyun olduğunu ve oyuncuya yine kendine has bir deneyim, eğlence sunacağını düşünüyor. Oyundaki mekanikler ve görevler ise angaryaya dönüşmemeleri ya da işe yarayıp yaramadıklarının öğrenilmesi için istatistiksel verilerin incelenmesinin yanı sıra hem ekip, hem de beta testlerine katılan oyuncular tarafından sıkı bir deneme aşamasından geçiriliyorlar.

  • Oyunun hikayesi aslında oldukça detaylı. Özet geçmek gerekirse: Günümüz şartlarında, fakat alternatif bir dünyada geçen oyunda Rusya'ya bağlı hayali Tarkov şehrindeyiz. TerraGroup isimli uluslar arası bir şirket ve Rusya arasında savaş patlak veriyor, uzun zamana yayılan ve giderek şehri yutan çatışmalar iki tarafın da uzantıları olan USEC ve BEAR isimli iki özel ordu arasındaki savaşa dönüşüyor. İki taraftan birine dahil olduğumuz oyunda bir yandan cehenneme dönüşen Tarkov'dan kaçmaya, diğer yandan da tüm bu olayların sebebini ve olası sonuçlarını öğrenmeye çalışıyoruz.



  • Escape from Tarkov'u tek bir oyun türüne sığdıramayan ekip, projeyi hayatta kalma, MMO, RPG, simülasyon ve FPS türlerinin melezi olarak tanımlıyorlar.

  • Oyunda herhangi bir sınıf bulunmadığını söyleyen ekip; maceramıza sıradan bir paralı asker olarak başlayacağımızı, sonrasında ise her şeyin bize bağlı olduğunu belirtiyorlar. Yani oyunda nasıl bir karakter yaratacağımız, ne gibi yeteneklere sahip olacağımız, hangi konularda ustalaşacağımız tamamen bize bırakılmış durumda.

  • Açlık, susuzluk, yorgunluk gibi etkenlerin yanı sıra ölüm sonrası oyuncuyu cezalandırma şekliyle de DayZ'yi andıran oyun bu konuda zombili rakibinden biraz daha insaflı. Escape from Tarkov'da öldüğünüz zaman silahlarınız ve yetenekleriniz dışında yanınızda bulundurduğunuz tüm eşyaları kaybediyorsunuz. Sakladığınız ya da güvenli kasaya koyduğunuz eşyalar ise sizde kalıyor.

  • Oyundaki silahlar tamamen gerçek hayattan alınmışlar ve Escape from Tarkov'da fantastik silah ya da eşya bulunmuyor. Hatta prototip ya da özel yapım silahlar bile yok. Sadece özellikle ordular tarafından kullanılan, büyük sayılarda üretilen profesyonel silah ve ekipmanlar var.

  • Oyunda araç kullanamıyoruz. Sebebi ise teknik yetersizlik değil, henüz o konuya el atılmamış olması. Şimdilik oyunun çekirdek mekaniklerine odaklanan ve oyunculara olabildiğince gerçekçi bir deneyim sunmayı planlayan ekip araç kullanma işi ise belki daha sonra oyuna ekleyebileceklerini söylüyorlar.

[youtube src="gZiP5kjUii8"/]

  • Bildiğiniz üzere Escape from Tarkov'daki silahlar ve silah modlama işi gerçekten de çok detaylı. Fakat bunun yanı sıra oyunda bir de silah arızaları var. Yani kullandığınız silahlar takılma, şişme gibi karakteristik hatalara gebe olabiliyorlar. Birçok FPS oyunda görmediğimiz bu 'hata' sisteminin niçin oyunda var olduğu sorusuna verilen cevap ise "çünkü neredeyse ekipteki herkes silah tutkunu ve uzun zamandır silahların gerçekçi hissettirdiği, gerçek olanları gibi tepki verdikleri bir oyun yapmak istiyorduk." şeklinde oluyor.

  • Çoklu oyuncu tabanlı olan ve internet bağlantısı isteyen Escape from Tarkov'u isterseniz tek başınıza da oynayabiliyorsunuz. Fakat oyunun hikayesinde ilerlerken, özellikle de raid'e girdiğinizde diğer oyuncularla karşılaşma olasılığınız çok yüksek. Bu oranı "sizin gizlilik konusundaki hünerlerinize bağlı" diyerek açıklayan ekip"Eğer zorlu ve inandırıcı bir oyun istiyorsanız bunu gerçek insanları işin içine dahil etmeden başaramazsınız. Sadece NPC'lerin olduğu bir oyundan gerçekçi olmasını bekleyemezsiniz. Bu yüzden oyuna toplumun etkisini ve tepkisini dahil edebilmek için gerçek oyunculara ihtiyacımız var." diye ekliyor.

  • Hem RPG hem de MMO ögelerini barındıran oyunda karakter seviyesi, itibara bağlı yetenek kazanma ve craft mekaniklerinin yanı sıra ticaret, quest ve clan (guild) sistemler de mevcut. (Bu konu hakkında ne yazık ki çok da detaya girmiyorlar)

  • Oyunculara farklı oyun modları da sunacak olan Escape from Tarkov'da hikaye odaklı ve zaman sınırı olan bir mod, oyunun 16 kilometrekarelik haritasını özgürce dolaşabileceğiniz diğer bir mod ve son olarak oyuncuları gladyatör misali birbirleri ile kapıştıracak Arena modu (1v1, 2v2) bulunacak.



[youtube src="RTdwxpSNgCc"/]


  • Oynaması ücretsiz olmayan ve mikro ödeme sistemini de barındırmayan Escape from Tarkov'u sadece bir kere satın almanız yeterli olacak. daha sonra ekstra ödeme yapmanız gerekmeyecek.

  • Oyun Steam üzerinden piyasaya çıktıktan sonra ekip kontrollü olarak mod yapımına da izin verecek. Ekip tarafından yayımlanan programlar ve yöneltmeler kullanılarak hazırlanan bu modlardan seçilenler yine ekip tarafından oyuna dahil edilecek.

  • Escape from Tarkov'u konsollara da taşımayı planlayan ekip, önceliği sorunsuz çalışan, görsel açıdan etkileyici ve olabildiğince eksiksiz bir PC versiyonu yaratmaya vermiş.

This post have 0 [blogger]


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post

Advertisement

recentcommentslide